U heeft, volgens het Wetboek van Economisch Recht (WER), 14 kalenderdagen de tijd het product terug te sturen. Dit impliceert niet dat u het product uitgebreid kan gebruiken, wel dat u bij een summiere inspectie van het product kan besluiten dat het foutief of verkeerdelijk aangekocht is. Producten die op maat werden ontworpen, of producten met een duidelijk persoonlijk karakter, vallen buiten het verzakingsrecht, en kunnen bijgevolg niet teruggestuurd worden.
Bij online aankopen via onze site (www.tensen.be) heeft u volgens het 'Wetboek Van Economisch Recht (WER)' (hierboven beschreven) 14 kalenderdagen de tijd om uw aangekochte producten terug te sturen. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. (ook verzakingsrecht genoemd)
Wij raden u aan om bij ontvangst van uw bestelling na te kijken of het juiste artikel geleverd is, het pakket en artikel onbeschadigd en compleet is. Wanneer u merkt dat het niet zo is dient u ons zo snel mogelijk telefonisch (op het nummer +32 (0)3 231 98 98) of via mail (info@tensen.be) op de hoogte te stellen. Na de periode van 14 kalenderdagen vervalt het verzakingsrecht en worden retourzendingen niet meer aanvaardt.
Wanneer u niet tevreden bent over het artikel kan u het retour zenden of omruilen.
Volgende voorwaarden dienen gerespecteerd te worden:
1. de periode van 14 kalenderdagen mag niet overschreden worden
2. het artikel is niet gepersonaliseerd of op maat ontworpen
3. De kosten en verantwoordelijkheid van retourzendingen liggen volledig bij de koper. Hoewel het zelden voorkomt, gebeurt het wel eens dat een pakket bij B-Post of andere koerierdiensten verloren geraakt. Wanneer u het pakket aangetekend verstuurd hebt, bent u verzekerd en wordt er in geval van verlies een vergoeding uitbetaald.
Artikelen die niet teruggezonden kunnen worden zijn:
● artikelen die gepersonaliseerd en/of gegraveerd zijn
● artikelen die volgens uw wensen gemaakt zijn, zoals trouwringen
● artikelen die op maat gemaakt zijn
Wanneer een artikel wenst terug te sturen dient u een e-mail te sturen naar marketing@tensen.be
Er wordt u een Retour Formulier doorgezonden en dient ingevuld en mee in de verpakking te steken.
Gelieve duidelijk aan te geven of u wenst te retourneren of om te ruilen.
Na ontvangst van uw retourzending zullen wij dit zo snel mogelijk behandelen. Bij een omruiling wordt het gewenste artikel naar u toe gezonden (mits in voorraad en wordt er een eventuele herberekening gemaakt betreft de verkoopprijs). Mocht het gewenste artikel op dat moment niet voorradig zijn zal u hiervan op de hoogte gesteld worden. Bij een terugbetaling zal de gebruikte betaalprovider (Ingenico ePayments of IDeal) de verrichting uitvoeren. Dit kan echter enkele dagen duren. Mocht u hierover vragen hebben mag u ons steeds contacteren.